Decompiling a executable blender file – BGE

What I mean with this is regarding the Blender Game Engine. So, have you ever needed to decompile or extract the blend file from a exe file? maybe you need to decompile an old executable blender game you did some time ago, to extract some models, textures or any other thing you need.

Some years ago I found in the blender artist forums a python script to decompile blender executables, the only thing you need to use the script is obviously the python installation, and the procedure is very simple: Continue reading Decompiling a executable blender file – BGE

Easy Game – Addon for Blender

An Addon By Mpan3 in which you can archieve some nice effects in a very easy way, like reflections, post processing among others.[cml_media_alt id='2082']easy[/cml_media_alt]

Video here:


 

Below the author´s description:

Easy Game for Blender Game Engine

Easy Game is a collection of tools that allow you to work faster and more efficiently with the Blender Game Engine. It is made up of two components:

Easy Material

Easy Material creates physically-plausible photorealistic material templates(called uber materials). All you have to do is load in the appropriate textures to fill the slots. No more fiddling with materials and texture settings! The materials created by Easy Material are PBR compatible, so you know they’ll look great in any lighting condition. Easy Material supports Diffuse map, Normal map, Gloss/Specular Map, Light map, and Environment Reflection Map. With the right texture packs, Easy Material can make any solid surface look spectacular! The materials created are useable in the Game Engine as well as Blender Render. Textures not included.

Easy Asset

Easy Asset helps you create common game assets such as first-person camera, day-night light cycle, and post-processing effects with just one-click. This way, you can start a project at turbo speed! The created assets as fully configurable from the Blender Properties Editor or Logic Editor.

Blenderartist thread here

Buy here $5,99

Edit:

Price has changed since 20 may 2015, now you can get it for $29.99 , and it seem to be getting more expensive as more features are added, so if you need this, grab your copy before it gets more expensive :)

Pixelate Shader – Blender game engine

Some weeks ago was released an addon to make renders like pixel art (pretty neat by the way) and soon in every game development community (in which I’m subscribed) there were people talking about how good is the addon and how much this improves the process of making decent pixel art assets. Continue reading Pixelate Shader – Blender game engine

Revisión del actuador Mouse

MouseAct

Si eres un entusiasta del uso del motor de juegos de Blender (BGE) te habrás dado cuenta de la inclusión en el pasado release del nuevo actuador Mouse / Look en blender. Este nuevo modo en el actuador va a ser muy util si tu eres nuevo en python o necesitas una forma de crear tus propios FPS templates, como el clásico Quake o Doom, pero sin una sola linea de código, solamente ligando unos cuantos bloques de lógica.

Continue reading Revisión del actuador Mouse

FPS Shooter demo

Este es un archivo .blend que funciona como un FPS utilizando el Mouse actuator en blender.

Nada demasiado elaborado, solo un pequeño demo (me tomó un día de inicio a fin) para probar el actuador, el cual es muy fácil de usar! Cuando termine de hacer mi template de FPS, comencé a hacer un pequeño nivel, primero con colores sólidos, después con texturas que utilize en otro demo. Después de eso decidí añadir un poco de ambientación al estilo de una fabrica (.. o algo así..) con efectos de niebla moviéndose y luces. De hecho puse el efecto de la niebla desplazándose como una escena aparte con un overlay, para evitar que la geometría se cortara cuando se encima con otros objetos, justo como se ve en la siguiente imagen,  en la primera se ve bien y en la segunda se alcanza a ver el recorte de los billboards.

billboards

Y el resultado en el siguiente video

Configuración de la luz, los ajustes de niebla y Filtros 2D

Algunas personas me han preguntado acerca de la técnica que utilice en este video, así que decidí hacer este pequeño video en donde muestro de forma práctica como manejar el efecto de la niebla, filtros 2d y materiales. Hago todo esto en un nivel utilizando objetos primitivos y no le di mucha importancia al correcto acomodo de los mapas UV porque solo me enfoqué en demostrar como hago los ajustes en materiales, niebla y luces.

Algunas cuestiones a considerar:

  • Por que no utilize “Light map UV pack” ? Esto se debe a que toma en cuenta polígonos no cuadrados como cuadrados, por lo que genera mucha distorsión de imagen, que a pesar de ser un mapa de luz, no me agrada como se ve.
  • Por que deje espacios sin utilizarse en el mapa de UV’s? Bueno, esto es un ejemplo practico y no me enfoque en el aprovechamiento de toda el area de la imagen, pero tu si deberás usarlo correctamente!
  • Acerca de los Filtros 2D, donde puedo conseguirlos? – Busca en blenderartist.. yo por lo general utilizo “retinex” y “bloom” en mis escenas.
  • Los ajustes en el panel de niebla no son los mismos (Render y Blender Game), así que puedes esperar resultados un poco diferentes, ya que no tiene los controles para el ajuste de exposición.
  • Por que dos luces en la escena?  – Use una luz como la luz principal (sol), y la segunda es el rebote de luz de la luz principal. Una tercera luz puede funcionar, pruebala y observa los resultados.
Video here:

Si quieres utilizar Multitexture en lugar de GLSL, ve este tutorial.

Espero que esto te ayude, y si por alguna razon sigues teniendo alguna pregunta, puedes escribirla en los comentarios y veremos como solucionarlo.

Descarga el archivo aquí.

 

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